1ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης |
Έτος ίδρυσης 1873-1976 |
ΞΕΝΕΣ
ΓΛΩΣΣΕΣ |
||||||||||||
ΞΕΝΕΣ
ΓΛΩΣΣΕΣ (ΤΑΞΕΙΣ
Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου) ΑΓΓΛΙΚΑ
ΓΑΛΛΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ Για
τα Αγγλικά: Η διδασκαλία της
Αγγλικής γλώσσας στηρίζεται στην κατάκτηση επιπέδων γλωσσομάθειας. Σύμφωνα με
αυτό η διδακτέα ύλη δεν μπορεί να οριστεί με κεφάλαια βιβλίων αλλά με τις
γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών για την επίτευξη των επιπέδων γλωσσομάθειας.
Εκείνο που μπορεί να
επισημανθεί είναι ότι οι καθηγητές έχουν την ευχέρεια να μην ολοκληρώσουν την
ύλη ενός βιβλίου για τη συγκεκριμένη τάξη, να συνεχίσουν ένα βιβλίο το
επόμενο σχολικό έτος ή να παραλείπουν έως και δύο ή τρία κεφάλαια, ανά τάξη,
ανάλογα με το επίπεδο γλωσσομάθειας του μαθητικού δυναμικού της. Για
τα Γαλλικά:
Για
τα Γερμανικά:
Επισημαίνεται ωστόσο ότι
θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν υπόψη τους το ΑΠΣ, να αξιοποιούν στο
μέγιστο βαθμό τις γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές στην προηγούμενη βαθμίδα ή
τάξη καθώς και να δίνουν την απαιτούμενη προσοχή στον προγραμματισμό και στην
οργάνωση της διδασκαλίας εν γένει,
αλλά και της κάθε διδακτικής ώρας χωριστά, ώστε να γίνεται «αποτελεσματική»
χρήση του διδακτικού χρόνου. Επίσης θα πρέπει να διδάσκουν τα μορφοσυντακτικά
φαινόμενα που κρίνονται απαραίτητα για
την καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων ανάλογα με το επίπεδο γλωσσομάθειας
του μαθητικού δυναμικού τους. ΙΤΑΛΙΚΑ
ΚΑΙ ΙΣΠΑΝΙΚΑ (Β΄, Γ΄ ΤΑΞΗ) Η διδασκαλία των
Ιταλικών και των Ισπανικών στο Γυμνάσιο γίνεται με τα διδακτικά εγχειρίδια,
τα οποία ο διδάσκων επιλέγει από τον Κατάλογο Εγκεκριμένων Βοηθημάτων του
Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και διατίθενται στο εμπόριο. Κάθε
κατάλογος περιλαμβάνει διαφορετικές διδακτικές σειρές οι οποίες συνάδουν με
το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ). Η κάθε μία από αυτές αποτελεί
διαφορετική πρόταση υλοποίησης του ΑΠΣ, με διαφορετική δομή και δόμηση της
ύλης, διαφορετική παρουσίαση των λεκτικών πράξεων, των μορφοσυντακτικών
φαινομένων κ.λπ., και γι’ αυτό, κάθε τμήμα προχωράει μεν προς τον ίδιο στόχο,
αλλά με διαφορετικό τρόπο. Ωστόσο, οι διδάσκοντες
θα πρέπει να λάβουν υπόψη: α) ότι ιδιαίτερα κατά τα
αρχικά στάδια εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας, αυτό που προέχει είναι η
οικοδόμηση ενός βασικού γνωστικού υπόβαθρου, προκειμένου να διασφαλιστεί η
απρόσκοπτη συνέχιση της κατάκτησης της γλώσσας, β) ότι το εκάστοτε
διδακτικό εγχειρίδιο είναι ένα «εργαλείο» υλοποίησης του Αναλυτικού
Προγράμματος Σπουδών, το οποίο, στο σύνολό του, αλλά και ως προς τους
επιμέρους διδακτικούς στόχους, αποτελεί τον βασικό οδηγό, βάσει του οποίου
σχεδιάζεται και υλοποιείται το μάθημα. Σε περίπτωση που παρά
τις προσπάθειες αυτές η διδαχθείσα ύλη του τρέχοντος σχολικού έτους
υπολείπεται εκείνης που έχει προγραμματίσει ο διδάσκων, η ολοκλήρωσή της
μπορεί να επιτευχθεί στο επόμενο σχολικό έτος, αφού ενταχθεί στον
προγραμματισμό της ύλης της επόμενης τάξης. |