ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

V

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

 

Ημερομηνία  22/11/2013

Αριθ. Πρωτ………………………..

Σχ. Έτος: 2013-2014

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ          1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ      ΓΡΑΦΕΙΟ

ΤΗΛ. 2310830339                                                                        ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

FAX 2310830334                                                                                                                             Email 1gymthes@sch.gr

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:  21                              ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 151

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ: ΓΚΑΖΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ   ΠΕ: 19

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

Απ΄την πηγή στον ποταμό, σύνορο αειφορικό, μας ενώνει το νερό.

Μεταξωτές διαδρομές στις όχθες του Έβρου.

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:  Ενεργός Πολίτης για το Περιβάλλον και την Αειφορία,

τον ρατσισμό, την ξενοφοβία, την ετερότητα, την ανοχή


ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

31

25/11/2013

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΟΝΟ ΠΡΩΙ

ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

V

 

 

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ

 

E-mail

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

Γκαζάς Δημήτριος

ΠΕ19

2

dgazas@sch.gr

ΝΑΙ

Κ.Ε.Μ.Ε. Σ.Ε.Λ.Μ.Ε

Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης

ΚΠΕ Έδεσσας

Καστοριάς

Σουφλίου

Μελίτης Μουζακίου

Μαρώνειας

Βιστονίδας

Ελευθερίου Κορδελιού

κλπ.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ:

Αθανασίου Ασπασία                                                                                                            Συμμετέχει: Ροντογιάννη Βαρβάρα, ΠΕ03

ΠΕ06

-

dann-tass@hotmail.com

OXI

ΟΧΙ

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : 16 ΑΓΟΡΙΑ: 8  ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 8

ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ:

 

ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ:

V

 

Συνάντηση ομάδας:

ΗΜΕΡΑ:

ΩΡΑ:

ΤΟΠΟΣ:

Πέμπτη

8η, 9η

Σχολείο

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ (Αν όχι δημιουργήστε ένα εφέτος)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

A.      ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :

- Ο κύκλος του νερού

- Πηγές, ποτάμια, δέλτα ποταμών

- Πηγές στη Θεσσαλονίκη - Ύδρευση

- Η μορφολογία του Έβρου από τη λεκάνη απορροής στο Δέλτα

- Υδροβιότοπος, Δέλτα Έβρου

- Η διακρατική διαχείρηση των υδάτων του Έβρου για την αειφορία των συστημάτων της περιοχής

- Ο Έβρος Σύνορο που ενώνει πολιτισμούς, μας ενεργοποεί ενάντια στο ρατσισμό, ξεπερνούμε τη ξενοφοβία και αποδεχόμαστε την ετερότητα.

 

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

• Η καλλιέργεια συνειδητής περιβαλλοντικής παιδείας και αγωγής, οικολογικής συνείδησης και ανάπτυξης κώδικα αξιών απέναντι στο περιβάλλον. Ενθαρρύνουμε τους μαθητές να αλλάξουν στάση και αξίες για τη ζωή και τη φύση.

• Η ενεργή σύνδεση της σχολικής πράξης με το περιβάλλον σε όλες τις εκφάνσεις του. Ευαισθητοποίηση και σύνδεση των θεμάτων περιβάλλοντος, με τις γνώσεις του σχολείου.

• Η βιωματική προσέγγιση της γνώσης και η άμεση πληροφόρηση, μέσω της επαφής των μαθητών με το περιβάλλον σε περιοχές αυξημένου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος (Ποτάμια, δάση, λίμνες, ποταμοί, οικισμοί)

• Η ανάπτυξη ομαδικότητας, συνεργασίας, πρωτοβουλίας και ερευνητικής διάθεσης.

• Η διαμόρφωση συμπεριφορών προστασίας του περιβάλλοντος και αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων, εθελοντική εργασία συλλογής σκουπιδιών από το δάσος του Σέιχ Σου και το ρέμα Κωνσταντινίδη

• Η έκφραση του προσωπικού τους ταλέντου (σχεδιάζουν – ζωγραφίζουν – δημιουργούν αφίσες, γράφουν στίχους, παίζουν μουσική, υποκρίνονται παίζοντας ρόλους)

• Η ανάπτυξη της ιδέας της προστασίας της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και της καλλιέργειας των αντίστοιχων κοινωνικών αξιών

• Η ουσιαστική, βιωματική γνωριμία με την παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά, τα τοπικά ήθη και έθιμα, όπως διασώζονται στην ελληνική ύπαιθρο

• Η οικοδόμηση βιωματικών σχέσεων «κοινότητας» μεταξύ των μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων που δημιουργούνται από τη συγκατοίκηση και συνύπαρξη με άλλους όλο το 24ωρο,

Επί μέρους στόχοι.

Οι μαθητές να αποκτήσουν ικανότητες δεξιότητες για να :

1. Συμμετέχουν σε ομάδες - υποομάδες.

2. Εκτελούν διάφορες δραστηριότητες.

3. Συγκεντρώνουν - αναλύουν - αξιολογούν πληροφορίες.

4. Σκέφτονται και εκφράζουν τους προβληματισμούς τους.

5. Προτείνουν λύσεις και επιλύουν προβλήματα

ΕΒΡΟΣ

Να γίνει αντιληπτό ότι ο Έβρος δεν είναι ποτάμι των λαθρομεταναστών, του παράνομου εμπορίου ή το σύνορο που χωρίζει λαούς, αλλά ένα ποτάμι που ενώνει λαούς και θεωρείται όχι άδικα ως o μικρός Νείλος της περιοχής.

Ως ενεργοί πολίτες οι μαθητές,  παρεμβαίνουν με θετικές κοινωνικές δράσεις και διατυπώνουν  προτάσεις για το Περιβάλλον και την Αειφορία, τον ρατσισμό, την ξενοφοβία, την ετερότητα, την ανοχή

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Μέθοδος project

-Συμπλήρωση ερωτηματολογίου

-Μελέτη χαρακτηριστικής περίπτωσης

-Μελέτη πεδίου. Δραστηριότητες κατά τις επισκέψεις όπως παρατηρήσεις, μετρήσεις, συγκρίσεις, συνεντεύξεις, φωτογραφίσεις. Εντοπισμός προβλημάτων.

-Επικοινωνιακές μέθοδοι (δραστηριότητες δημόσιας πληροφόρησης) Διάχυση των συμπερασμάτων στο κοινό με την παρουσίαση τους σε ημερίδα καθώς και με τη διανομή εντύπων.

·         ΦΟΡΕΙΣ  Δήμος Θεσσαλονίκης, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων

·         ΣΧΟΛΕΙΑ 1ο Γυμνάσιο Τριανδρίας

·         ΔΙΚΤΥΑ «Πηγές Νερού» (ΚΠΕ Σουφλίου)

 

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

-Επικαιρότητα του θέματος στο πλαίσιο του Θεματικού Έτους 2013-14 «Ενεργός Πολίτης»

-Η διεπιστημονική διάσταση του (Φυσική, Γεωλογία, Βιολογία, Οικονομία, Ιστορία, )

Φυσική (Ροή, Παροχή, Μετρήσεις)

Γεωλογία-Γεωγραφία (Ποτάμια, Λίμνες, Πετρώματα)

Βιολογία (Εκτροφή Μεταξοσκώληκα, Οικοσυστήματα του ποταμού)

Οικονομία (Μεταποίηση Οικιακή – βιομηχανική, Κατανάλωση νερού)

Ιστορία και βιομηχανική κληρονομιά μεταξουργείων. Μυθολογία και νερό

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
(διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος  ΜΗΝΑΣ

21/11 Συγκρότηση της ομάδας

Ενημέρωση για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Κανονισμός λειτουργίας

Επιλογή θέματος

28/11 Αυτό-οργάνωση των μαθητών σε υποομάδες

Ανάλυση του θέματος σε επιμέρους θεματικούς άξονες.

Παιχνίδι γνωριμίας

5/12 Επιμερισμός των θεματικών αξόνων στις μαθητικές ομάδες.

Διερεύνηση του θέματος-Συγκέντρωση πληροφοριών – υλικού.

12/12 Ανταλλαγή πληροφοριών, εντοπισμός προβλημάτων, αναπροσαρμογή του προγράμματος

19/12 Εργασία πεδίου: Επίσκεψη Πηγή Χορτιάτη, Λίμνες Κορώνεια, Βόλβη, Πετροκέρασα, Φωτογράφηση, εντοπισμός προβλημάτων, συνεντεύξεις, καταγραφή

Ενημέρωση από τους υπευθύνους των Ιαματικών Λουτρών Απολλωνίας

2ος ΜΗΝΑΣ

9/1 Μελέτη των καταγραφών της προηγούμενης δράσης. Ανταλλαγή πληροφοριών, εντοπισμός προβλημάτων, αναπροσαρμογή του προγράμματος

16/1 Εργασία πεδίου: Επίσκεψη – περιήγηση στο Ρέμα Κωνσταντινίδη – (Χαρτογράφηση - Εντοπισμός καταγραφή προβλημάτων - Μελέτη της πηγής νερού)

23/1 Μελέτη των καταγραφών της προηγούμενης δράσης. Ανταλλαγή πληροφοριών, εντοπισμός προβλημάτων, αναπροσαρμογή του προγράμματος

 

3ος ΜΗΝΑΣ

6/2 Περιοδική ανατροφοδοτική αξιολόγηση της πορείας του προγράμματος και αναπροσαρμογή.

13/2 Εκπαιδευτική επίσκεψη στους Καταρράκτες της Έδεσσας – Μουσείο Νερού - Καναβουργείο.

20/2 Παρουσίαση των δημιουργιών των ομάδων

27/2 Συνεργασία με το 1ο Γ. Τριανδρίας. Το ποιητικό παραμύθι της  Παπαδοπούλου Ανδρεάδου Ζαφειρούλα «Μεταξωτές Διαδρομές», εμπνέει τους μαθητές.

 

 

4ος ΜΗΝΑΣ

6/3 Συγκέντρωση πληροφοριών για τον ποταμό Έβρο και το Σουφλί και το μετάξι.

14/3 Εκδρομή στο ΚΠΕ Σουφλίου (Πρόγραμμα: Αργυρορρύτης Έβρος. Ο κάλλιστος των ποταμών)

20/3Μελέτη των καταγραφών της προηγούμενης δράσης. Ανταλλαγή πληροφοριών, εντοπισμός προβλημάτων, αναπροσαρμογή του προγράμματος

27/3 Επίσκεψη: Δάσος Σέιχ Σου (Εθελοντική εργασία-Καθαρισμός, Σταθμό Πυροσβεστικής)

Συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τους μαθητές.

 

5ος ΜΗΝΑΣ

3/4 Καλλιτεχνικές εργασίες (ποιήματα, τραγούδια, ζωγραφική, σκίτσα, χορός κλπ)

10/4 Προετοιμασία για παρουσίαση

8/5 Αξιολόγηση του προγράμματος

14/5 Παρουσίαση του προγράμματος

 

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων     4

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

1. Κατάλογος  με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα τους.

2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου

Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

Γκαζάς Δημήτριος