1ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης |
Έτος ίδρυσης 1873-1976 |
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Αγαπητοί γονείς,
το σχολείο είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας και έχει όλα τα
χαρακτηριστικά μιας οργανωμένης ομάδας. Μέσα σ' αυτό προετοιμάζονται οι νέοι
για να ενταχθούν στην κοινωνία. Επομένως, το σχολείο πρέπει να εκπαιδεύει και
να διαπαιδαγωγεί τα παιδιά σύμφωνα με τους όρους της δημοκρατικής κοινωνίας.
Το σχολείο μας λειτουργεί για την
προώθηση της εκπαίδευσης σύμφωνα με το πνεύμα της ανοχής και του σεβασμού, όπου
κάθε μαθητής μπορεί να είναι ο εαυτός του και παράλληλα του παρέχεται η
δυνατότητα για μια ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.
Η λειτουργία του αυτή συνεπάγεται κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση.
Οι παρακάτω οδηγίες, λοιπόν, αποσκοπούν στην όσο το δυνατόν καλύτερη λειτουργία του σχολείου ως χώρου προετοιμασίας του μαθητή για την είσοδο του στην κοινωνία.
ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ - ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Όλοι οι μαθητές οφείλουν να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του Σχολείου. Αποτελεί τη μοναδική ευκαιρία επαφής, ενημέρωσης και προετοιμασίας για το εκπαιδευτικό έργο που ακολουθεί. Οι μη συμμετέχοντες στην πρωινή προσευχή, αλλόθρησκοι ετερόδοξοι, οφείλουν να σέβονται με το ύφος και τη στάση τους την ενεργό συμμετοχή των συμμαθητών τους. Μαθητής που για οποιοδήποτε λόγο δεν προσήλθε έγκαιρα στην αίθουσα διδασκαλίας παρουσιάζεται στο διευθυντή του Σχολείου και εκθέτει το λόγο της αργοπορίας του. Ο κηδεμόνας πρέπει να ενημερώνει το διευθυντή για οποιαδήποτε καθυστέρηση του μαθητή ή για τυχόν απομάκρυνση του μαθητή κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου (Τηλ. επικοινωνίας 2310-830339). Η είσοδος στην τάξη γίνεται αμέσως μετά την πρωινή συγκέντρωση ή μετά το τέλος του διαλείμματος. Μετά την είσοδο του διδάσκοντος στην αίθουσα δεν επιτρέπεται η είσοδος των μαθητών, εκτός από αιτιολογημένες περιπτώσεις. Για να μπορεί ο μαθητής να παρακολουθεί τα μαθήματα από τη 2η ώρα και μετά, απαιτείται έγγραφη έγκριση του διευθυντή του Σχολείου. Η καθημερινή παρακολούθηση όλων των μαθημάτων του προγράμματος πρέπει να είναι ανελλιπής. Οι απουσίες των μαθητών, αιτιολογημένες και μη, ρυθμίζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Δεν επιτρέπεται κατά την ώρα των διαλειμμάτων η έξοδος των μαθητών από το χώρο του Σχολείου. Με το τέλος των μαθημάτων οι μαθητές εκκενώνουν το χώρο του Σχολείου με τάξη. |
ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Κάθε μαθητής επιδεικνύει τον
οφειλόμενο σεβασμό προς το χώρο του Σχολείου. Η εμφάνιση των παιδιών δεν είναι προκλητική και είναι στα όρια της κοσμιότητας και ευπρέπειας. Δεν επιτρέπεται καμία μορφή βίας μεταξύ των μαθητών του σχολείου. Επικίνδυνα παιχνίδια μεταξύ των μαθητών που πιθανά θα οδηγήσουν σε σωματικές βλάβες αυτών ή ακόμη και σε ψυχολογικά προβλήματα των εμπλεκομένων δεν μπορεί να εμφανίζονται στους χώρους του σχολείου. Οι μαθητές φροντίζουν ώστε να διατηρούνται όλοι οι χώροι του Σχολείου, καρέκλες και θρανία, αίθουσες, αυλές, εργαστήρια, γυμναστήρια και ιδιαίτερα οι χώροι υγιεινής, καθαροί. Είναι αυτονόητο ότι απαγορεύεται αυστηρά η αναγραφή κάθε είδους συνθημάτων στο χώρο του Σχολείου. Η διατήρηση της τάξης και της ησυχίας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, η αρμονική συνεργασία σε πνεύμα αλληλοεκτίμησης, σεβασμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης είναι ευθύνη τόσο των διδασκόντων, όσο και των ίδιων των μαθητών. Ο σχολικός χώρος και ό,τι εμπεριέχεται σ αυτόν είναι περιουσία όλων μας. Γι' αυτό η προστασία του διασφαλίζεται με τη συλλογική ευθύνη όλων των μελών της Σχολικής Κοινότητας. Επομένως, οι φθορές, οι ζημίες στις αίθουσες και στα θρανία, στο γυμναστήριο, στους χώρους υγιεινής και στην αυλή του σχολείου, καθώς και η κακή χρήση των εποπτικών μέσων θεωρούνται απαράδεκτες. Σύμφωνα με την υπ' αριθμό 88202/30-06-2009/άρθρο 7 απόφαση του υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στους χώρους των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, απαγορεύεται το κάπνισμα. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα (ή άλλες συσκευές) εντός του σχολικού χώρου (132328/Γ2/7-12-06 ΥΠΕΠΘ). |
Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με τις προβλεπόμενες στο Π.∆. 104/1979 σχολικές κυρώσεις.
ΚΥΡΩΣΕΙΣ Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στο συμμαθητή του, από όλα αυτά που το Σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Θα πρέπει να θυμίσουμε τις
κυρώσεις τις οποίες ορίζει ο νόμος ανάλογα με το βαθμό παρέκκλισης από τον
κανονισμό, με σκοπό όχι την τιμωρία του μαθητή/τριας αλλά την ανάπτυξη
αισθημάτων ευθύνης και συνέπειας προς τις υποχρεώσεις του/της: |
α) Παρατήρηση, β) Επίπληξη, γ) Ωριαία απομάκρυνση από το διδασκόμενο μάθημα, δ) Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (03) ημέρες (από το διευθυντή), ε) Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (05) ημέρες (από το σύλλογο διδασκόντων), στ)Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος (από το σύλλογο διδασκόντων). Όταν ο μαθητής τιμωρείται με αποβολή από τα μαθήματα είναι σκόπιμο να παραμένει στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του, απαραίτητη όμως είναι η ενημέρωση του κηδεμόνα. |
ΦΟΙΤΗΣΗ Η φοίτηση όλων των μαθητών χαρακτηρίζεται με πράξη του Συλλόγου καθηγητών την ημέρα που λήγουν τα μαθήματα ως επαρκής, ελλιπής ή ανεπαρκής, με βάση το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, σε συνδυασμό με την ετήσια προφορική επίδοση σε όλα τα μαθήματα. Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής, προσέρχονται κανονικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου. Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ελλιπής, εξετάζονται προφορικά και γραπτά στις επαναληπτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτηση στην ίδια τάξη. ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ α) Όταν πραγματοποιούνται χωρίς την άδεια του ∆/ντή του Σχολείου σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος λειτουργίας του Σχολείου, μεμονωμένες ή συνεχείς. β) Όταν οφείλονται σε ομαδική απομάκρυνση των μαθητών από το Σχολείο. Πρέπει να τονίσουμε ότι: Απουσία μαθητή από τις πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου λογίζεται ως απουσία από τα διδασκόμενα μαθήματα σε ισάριθμες διδακτικές ώρες η δε απουσία από ημερήσια εκδρομή ή περίπατο λογίζεται ως απουσία σε ισάριθμες διδακτικές ώρες. |
∆ΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΥΣΙΩΝ Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του. Ο υπεύθυνος καθηγητής τμήματος ή τάξης μόλις ο μαθητής συμπληρώσει τριάντα (30) απουσίες, δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες ενημερώνει τον κηδεμόνα του με ταχυδρομική επιστολή, από 1 έως 5 κάθε μήνα και από 15 ως 20 Μάη (Π.∆. 104/79 Αρ.25 (όπως αντικ/θηκε με το Αρ.3 του Π.∆. 485/83)). Με την παραπάνω επιστολή ο κηδεμόνας ενημερώνεται και για κάθε άλλο θέμα. Ο κηδεμόνας του μαθητή που έλαβε σημείωμα οφείλει να προσέλθει το πρώτο δεκαήμερο του μήνα κατά τις ώρες λειτουργίας του Σχολείου για να ενημερωθεί για τη φοίτηση του μαθητή (200.21/Γ2/2774/11.10.83 ΥΠ.Ε.Π.Θ). Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή του απουσίασε για λόγους υγείας από το Σχολείο περισσότερο από δύο ημέρες, είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ο ίδιος, το βραδύτερο μέχρι και τη δέκατη εργάσιμη ημέρα από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο, ιατρική βεβαίωση, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Η βεβαίωση αυτή υποβάλλεται με αίτηση του κηδεμόνα. Για τη δικαιολόγηση απουσιών μέχρι δύο ημερών λόγω ασθενείας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων αρκεί και ενυπόγραφο σημείωμα του κηδεμόνα, που προσκομίζεται από τον ίδιο αποκλειστικά δέκα ημέρες το πολύ μετά την επάνοδο του μαθητή στο Σχολείο. Με τον τρόπο αυτό ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει τις απουσίες το πολύ 10 ημερών αθροιστικά για όλο το έτος. Τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται σύμφωνα τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου δε δεσμεύουν το Σύλλογο, όταν γνωρίζει με ικανά και επαρκή στοιχεία τους πραγματικούς λόγους απουσίας. |
ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ |
ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΑΠΟΥΣΙΕΣ |
ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟΥΣΙΩΝ |
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ |
ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ 14,5 |
ΜΕΧΡΙ 64 |
ΜΕΧΡΙ 114 |
ΕΠΑΡΚΗΣ |
ΑΠΟ 115 ΜΕΧΡΙ 164 |
ΕΛΛΙΠΗΣ |
||
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 164 |
ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ |
||
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠΟ 14,5 ΚΑΙ ΔΙΑΓΩΓΗ
ΚΟΣΜΙΟΤΑΤΗ |
ΜΕΧΡΙ 64 |
ΜΕΧΡΙ 164 |
ΕΠΑΡΚΗΣ |
ΑΠΟ 165 ΜΕΧΡΙ 214 |
ΕΛΛΙΠΗΣ |
||
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 214 |
ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ |
||
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ |
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 64 |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ |
ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ |
Το σύγχρονο σχολείο πρέπει να
προσφέρει στα παιδιά ευκαιρίες, μέσα από διάφορες δραστηριότητες, ώστε να
διαμορφώσουν το χαρακτήρα τους, να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και να πράξουν
δημιουργικά.
Για να μπορέσουμε να
ανταποκριθούμε σε αυτές τις απαιτήσεις του σύγχρονου σχολείου πραγματοποιούμε
κάθε χρόνο διάφορες δραστηριότητες, όπως Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή
Υγείας, Πολιτιστικά Προγράμματα, Ενημερώσεις από ειδικούς, Συνεργασίες με
φορείς και άλλα. Η διοργάνωση όλων αυτών των δραστηριοτήτων συνδυάζεται με
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις… σχολείο δεν είναι μόνο το θρανίο.
Ελπίζουμε ότι θα έχουμε τη δύναμη
να συνεχίζουμε να προσφέρουμε στα παιδιά ως λειτουργοί, αναλαμβάνοντας τη
διοργάνωση όλων αυτών των δραστηριοτήτων που δεν περιλαμβάνονται στις
συμβατικές υποχρεώσεις μας, αντιμετωπίζοντας τις απαιτήσεις, παρακάμπτοντας
τους σκοπέλους, αποτολμώντας τον συμβιβασμό και κλέβοντας το χρόνο από την
έλλειψη του....
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Γκαζάς
Δημήτριος